Μετά από καταγραφή των απαιτήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας τόσο για την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και για αναζήτηση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών που θα πρέπει να έχει το σύστημα SandMap προκειμένου να αποτελέσει πόλο έλξης εκπαιδευτικού τουρισμού, σχεδιάστηκαν ασκήσεις για διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης ενώ έγινε και ανάπτυξη του σχετικού λογισμικού.
Το περιεχόμενο των ασκήσεων είναι τέτοιο ώστε να βοηθήσει στην διορθώσει των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών και στην διδασκαλία περίπλοκων εννοιών και αντικειμένων. Στόχος των δραστηριοτήτων είναι η απόκτηση γνώσεων, η βαθιά κατανόηση της θεωρίας, η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία, η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η συνεργασία, η επιχειρηματολογία, η έκφραση, καθώς και η βελτίωση της χωρικής νοημοσύνης μέσω της τρισδιάστατης εμπειρίας που προσφέρει το SandMap.
Οι δραστηριότητες του SandMap αναπτύχθηκαν χρησιμοποιώντας τις ακόλουθες αρχές:
• Να είναι διαδραστικές.
• Να παροτρύνουν τους χρήστες για επιστημονική διερεύνηση.
• Να δίνουν την δυνατότητα παρατήρησης φαινομένων που στον πραγματικό κόσμο είναι απίθανο να παρατηρηθούν.
• Να παρουσιάζουν εποπτικά νοητικά μοντέλα.
• Να περιέχουν πολλές διαφορετικές αναπαραστάσεις (π.χ. κίνηση σωμάτων, γραφήματα, δεδομένα, τύπους, αριθμούς, κ.λπ.).
Συγκεκριμένα σχεδιάστηκαν ασκήσεις μαθηματικών, ιστορίας, γεωγραφίας για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.